♥ Si Chantek dan Si Macho ♥

Ahad, 11 Julai 2010

Tips Kecantikan




Assalamualaikum Readers..

Tajuk hr ni adalah tips kecantikan..

*yer;) sy bukan artis untuk bkongsi tips2 bagai.

sy bkn cntik mna pn untk korang ikut tips sy.

Tapi dgn ht yg ikhlas saje nk kongsi ngan korang.

tips ni bkn dr nil spnuhnya tp nil (slalu) amlkan.

tips nih dr mcm2 sumber..

dr mama, dr tok, dr gadis2 cantik yg nil sllu mlwt blog dyaorg dr google yg nil sllu search tp nil jarang ikut! haaha. ok sekarang kita sma2 ikut k. ;)

ok yg pertama.

Air : Air putih memainkan peranan yg amat2 penting. kalau korang nk cantik. nk sihat. bykkn minum air masak/mneral. baru kulit xkering kn. bru bibir basah jer. n 1 lg, jgnlah sllu sgt mnum air ais. tp kn ada sorg blogger nih, dye mmg pantg betul2 dgr air ais dan gula. n bla tgok wajah dye, kulit dye. ouch!! mmg lincin habis!

yg kedua

Senyum : Bgun2 pg senyum. Bila skt hati senyum. Bila penat senyum. Bila dok sorg2 pn senyum taw!. hehe. tak2! yg tu tipu jer. Sbnrnya, faedah senyum ni, ht kta senang, ceria n org yg tgok kita pn heppy kn ;) jgnlh monyok jer! Senyumlah ;) Baru Manis..

yg ketiga

Persekitaran yg bersih : Maksud nil. persekitaran yg terdekat dgn kita. contohnya, kta pnya sarung bantal. at least seminggu sekali yer tukar kwn2. sbb sarung bantal tu terdedah kpd byk2 bakteria kn. Air liur msa tdurlh. Rambut kita lh. n then nnt bla kita tdr kdg2 muka terkena bantalkan. 1 lg towel. towel untuk muka, towel untuk badan. asingkan yer. jgn 1 towel jer untuk smua ;)

yg keempat

Selawat dan niat : Untuk org Islam, masa tengok cermin tu aelawat, masa nk sapu bedak tu selawat, masa nk cuci muka tu selawat. Niat spy Allah bersihkan muka kita jauhkan muka kita dr sgala cela spya kita lbih bkeyakinan nk hdpi org, nk hdpi hr mndatang. jgn silap niat yer ;)

yg kelima

kebersihan wajah : semua org tau kot yg ni. sebelum tdr cuci muka ;) buang segala kotoran yg tertempek kt muka tu. biar muka berehat time tdr. jgn tdr dgn muka kotor k.. sbb nant kotoran yg ada kt muka tu akn jd jerawat.

yg keenam



tidur : tidur yg ckup amat penting.(*ceyy, mcm nk wt karangan) :P. yer, klu nk cantik perlu tdr yg ckup! supaya bawah mata kta xde kesan hitam, mata xmerah n mcm2 lg. klu tdr xckup pn, bgun keseokknnya msti xde mood sgt kn.. sbb ngantuk! haaaa, so.. jgnlh on9 sampai pagi2 buta yer! ;P*nil terasa

yg ketujuh

kosmetik : kosmetik yg korang guna. tengok2! sama ada tarikh dh luput atau belum.
n kalau dh beza dr warna asal dye, baik buang shja sblm muka anda ditumbuhi bnda2 yg tidak dingini.

yg kelapan.

hati : hati yg bersih adalah kecantikan yg semulajadi ;) kalau cntik mcmna pn, tp ht bsuk, xde maknanya. ;)

ok. daaaa 6_9

9 ulasan:

ahsfantasy24 berkata...

hehe..
thanx 4sharing..

wjar sgt2 la tgk brg ksmtik tu,
ntak2 da trbeli yg da trikh lput,
hehhee~

Cik Akma berkata...

wahh i likee thiss. minum air masak byk2 ;)

nEa FleriDa berkata...

ahsfantasy : yes dear! wt rosak muka je mcm tu kn.. kta bli koz nk elokkn muka, tp, sebaliknya yg jd.. huhu

nEa FleriDa berkata...

akma : yer yg. cne nk cntik klu bibir asik kering je kn. :D

nana berkata...

hello =)
betol tu..i setuju sgt..kalau cntk mcm mane pun,hati busuk buat ape kan..
pape pun,thanx share info..semua org mesti nak jd cantik..=)

nana berkata...

hello =)
betol tu..i setuju sgt..kalau cntk mcm mane pun,hati busuk buat ape kan..
pape pun,thanx share info..semua org mesti nak jd cantik..=)

nEa FleriDa berkata...

nana : yes dear ;) klu cntik gle tp ht busuk xde guna kn..

ishiko berkata...

haa.. nel, senyum pagi-pagi ye... muke jgn mcm nk telan org.. ngee...

nEa FleriDa berkata...

ishiko : haa tau xpe! senyum seindah suria ^__^