♥ Si Chantek dan Si Macho ♥

Khamis, 28 April 2011

Wanita pengsan, dadah pecah di perut

KUALA LUMPUR 27 April - Tandatanya seorang wanita yang tiba-tiba pengsan sejurus mendarat di Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT) pada 17 April lalu, membongkar rahsianya yang cuba menyeludup 26 gram dadah jenis heroin dengan cara menelan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Kang Chez Chiang berkata, wanita warga tempatan berusia 56 tahun itu didapati tidak sedarkan diri selepas satu daripada tiga ketulan dadah yang ditelan pecah.

Katanya, kegiatan itu terbongkar selepas dihantar menerima rawatan di Hospital Putrajaya dan dadah berkenaan dikeluarkan suspek selepas membuang air besar pada 22 April lalu.

"Pemeriksaan mendapati satu daripada tiga ketulan dadah di dalam perutnya pecah ketika dalam penerbangan pulang ke Malaysia dari sebuah negara Asia lain," katanya di sini hari ini.

Tambahnya, sepasukan polis dari Bahagian Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya dihantar menjalankan siasatan dan merampas dadah terbabit.

"Hasil siasatan awal mendapati mangsa sebelum ini telah masuk ke sebuah negara Asia lain selama beberapa hari," katanya.

Chez Kiang memberitahu, pihaknya kini menyiasat kemungkinan suspek dijadikan keldai dadah untuk membawa masuk dadah ke negara ini.

"Suspek yang telah dibenarkan keluar daripada hospital berkenaan kini ditahan reman selama lima hari untuk membantu siasatan," katanya.


sumber :

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0428&pub=Utusan_Malaysia&sec=Jenayah&pg=je_02.htm

2 ulasan:

ruby zaizi berkata...

ya ALLAH..itulah..sebab dadah sanggup letak dalam perot..kan dah pecah..isk..ape la effectnye tu..

ruby zaizi berkata...

ya ALLAH..itulah..sebab dadah sanggup letak dalam perot..kan dah pecah..isk..ape la effectnye tu..

♥ Diary Usang Nil ♥